måndag 25 augusti 2014

En fm vid hamnen. Matar änderna

I helgen var familjen på utflykt. Jag kom på att vi skulle mata änderna. Vi åkte till Öster Mälarstrand men där fanns inga änder. Vi vandrade längs vattnet på ett stråk mot Lillåudden. Jag har aldrig gått där förut. Där finns två äldre vackra hus. Bänkar överallt och på två ställen kunde man mata änderna. Efter vi matat alla änder, så fortsatte vi att vandra i skogen. Var så fridfullt och vackert där.




 Balsansgång är så himla inne i Antonios liv just nu.







 Här är Antonio glad? Arg? Fundersam?









Vackra ensamma gamla gunga. Den är farlig med sina spikar. Den är sönder. Kan ingen laga den så man kan gunga på den.
 Vi kom till ett litet paradis. Lummig skog och vattenet fyllt av näckrosor.  Här fanns det änder.





 Enligt Antonio är mössan perfekt. Inte alls för liten.




 Fick bild när han var uppe i farten. (om det nu var en svensk mening)


Två parallella bryggor som gick över ett kärr. Varför har jag inte hittat hit tidigare? Lägger till detta stråk på min smultronlista.



 Mamman trollar med kottar, men Antonio blir inte så mäkta imponerad.

 Fokus precis där jag ville ha det. Så vacker bild.

1 kommentar:

  1. Va fin bilden var där Gabriel kramar Antonio även om sötungen ser lite ovillig ut, ha ha....

    SvaraRadera