måndag 18 augusti 2014

En dag på landet, i Kölsta

I lördags åkte jag till Kölsta med Antonio och syster Rebecca. Antonio fick åka traktor med morfar. Han såg livrädd ut men han ville åka mer sa han.

När vi kom hem sen mådde jag så himla illa. Blev ju åksjuk av de där slingriga guppiga landsvägarna.

Äntligen framme. Tog mig igenom de krokiga vägarna med hål i. Krockade inte en enda gång när jag fick möte. Haha. Körde så långt åt höger jag bara vågade och typ stannade. Livrädd!

 På altanen och ska fika lite.

 Antonio och morfar åker traktor och klipper gräset.
















 Jag skulle stå på händer. Antonio stod också på händer. Sen blev han sur och skrek: KAN INTE!!

 Efter lite övertalning från min sida att han visst kan, så fick jag tillåtelse att hjälpa honom.



 Sen gick vi skottkärran.



 Det är så här man laddar batterierna sina, och fyller på med positiv energi.


Lösning på hur vi fick fram lite nice musik. Min mobil och en bandspelare från 80talet...
Ted Gärdestad blev det.

 På väg hem. Regnet hänger i luften.

Kör bil i världsklass. 30-40km/h på 70-väg. Fick ingen bakom mig så kunde ta det lugnt. Gud va åksjuka vi var. Både syster och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar