torsdag 29 mars 2012

Jag är med i en sminktävling

Nu när jag legat sjuk hemma har jag haft mer tid över till att läsa bloggar. Hittade då en tävling på Linda Hallbergs blogg om att man kunde vinna starkikt från Bare minerals om man skickade in sin bästa vardagssminkning. Jag var så sjuk så jag kom knappt ur sängen. Men så idag är jag lite piggare så jag tog en dusch och sen sminkade jag mig medans jag dokumenterade allt. Nu har jag skickat in mitt bidrag till tävlingen och imorgon koras vinnaren. Håller tummarna.

Här är mitt bidrag:

Vardagssminkning:
Vardagssminkning för mig är inte en sminkning i jordnära färger utan för mig betyder en vardagssminkning en sminkning som går fort. Något man skall hinna på 10-20 minuter innan jobbet. För min del blir det en sminkning jag kan göra fast jag har en bebis på armen, eller ska hinna göra medans barnkanalens tecknade program kan underhålla honom.

Något som går väldigt snabbt, ger färg till ögonen och inte fäller under dagen och lägger sig under ögat är att måla med kajalpenna i valfri färg runt ögat. Jag brukar ha två olika färger. En uppe och en nere. Detta går sjukt snabbt och resultaten blir alltid lika skojiga.

Så här gjorde jag:
Lägg på foundation.
Tänk mörka ringer eller blemmor med Cover all mix från Make up store (som är Lindas favorit)
Måla ögonbrynen.
Välj ut två färger på ögonpennor och måla en färg upptill och en färg nedtill.
Måla mascara.
Lite rouge om så önskas.
Klart.

Man kan om man vill ha puder i ansiktet, eller svart kajal på inre linjen i ögats underkant. Jag ville ha lite färg på läpparna så jag testade även med en rosa läppglans från dior.





Här är sminket jag använde:




7 kommentarer:

  1. Det e kul att du använder just blått, kanske för att få gör det o det passar dig =)

    SvaraRadera
  2. Man kan ju ta vilka färger man vill. Men nu är det vår och färg är väl roligt då? Mintgrön och peach är något jag skulle vilja testa.

    Har faktiskt en grön- och lila penna, men det är inge metallic i dem. blir nog snyggare om det är mjuka pennor som går att kladda på rejält med.
    Make up store har de bästa=)

    Detta sminksätt går sjukt snabbt.att måla med penna istället för att lägga ögonskugga är några minuters skilland.

    SvaraRadera
  3. Vilken foundation använder du?

    SvaraRadera
  4. På bilden eller annars? Jag har olika.

    SvaraRadera
  5. ÄLSKAR när du lägger upp smink inlägg, då vi får se hur du sminkar dig! Du är ju så duktig! Mer sånt!!! :)

    SvaraRadera
  6. Haha.. ooops. sista bilden laddades inte för mig. Men nu ser jag... frågan var överflödig. Alltid kul att höra vad folk tycker om olika foundations och du ser så kry ut. :D

    SvaraRadera
  7. Den fanns inte då, Jag la upp den efter din kommentar. Bilden blev mitt svar till sig;) Kram

    SvaraRadera