torsdag 8 mars 2012

Inga ögonfransar kvar

Jag har tappat ögonfransar sedan jag var gravid och ännu mer nu efter förlossningen. Det finns inget att sätta mascara på. Och på ena ögat är det ett glapp mellan fransarna där det är helt tomt.
Man kan typ räkna fransarna. 10 på ena och 12 på andra. Det är ögat till höger ni kan se glappet på. Nästan längst ut på ögat. Funderar nu på att köpa sån där eyelash serum. Frågan är bara vilken. Ett märke kostar 349 kr och det andra 999. Är det skillnad från märke till märke eller har det kommit så många olika att de pressar ner priserna för konkurrensens skull?
Vilket märke ska jag välja?
Tappar jag allt igen om jag slutar med serumet? Kommer jag någonsin få tillbaka den längd jag hade förut?

18 kommentarer:

  1. Hej!
    Tänkte bara tipsa om denna kampanj. Vet inte om det är något märke du är intresserad av men den kostar 995:- i vanliga fall men skriver du in PROLASH som kampanjkod får du den för 199:- =)

    http://www.mineralmakeupstore.se/product.html/happy-paris-lash-growt

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Mina fransar vart också spröda och glesa efter nyligen genomgången graviditet/förlossning. Har använt Revitalash innan graviditeten sedan något år tillbaka, men var tvungen att sluta under graviditeten. Det funkar verkligen! Har nu jätte långa och täta ögonfransar igen. Jag har aldrig tappat ögonfransar när jag slutat använda men successivt blir det kortare och "sprödare", som ögonfransar är generellt Väldigt dryg och räcker jättelänge! .Jag brukar beställa från denna sida, gratis leverans och bra priser http://www.lookfantastic.com/brands/revitalash.list

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Mina fransar vart också spröda och glesa efter nyligen genomgången graviditet/förlossning. Har använt Revitalash innan graviditeten sedan något år tillbaka, men var tvungen att sluta under graviditeten. Det funkar verkligen! Har nu jätte långa och täta ögonfransar igen. Jag har aldrig tappat ögonfransar när jag slutat använda men successivt blir det kortare och "sprödare", som ögonfransar är generellt Väldigt dryg och räcker jättelänge! .Jag brukar beställa från denna sida, gratis leverans och bra priser http://www.lookfantastic.com/brands/revitalash.list

    SvaraRadera
  4. Annica: jag har aldrig hört talas om det märket. jag kan ingeting om det här med ögonfransserum. 199:- kostade ju inte i slutändan då det tillkommer 40 kr monms och 30 kr frakt. Supertack för ditt tips sötis. Kankse blir det. måste kika runt lite mer bara=)

    SvaraRadera
  5. Hej igen =)
    Ett förtydligande bara: det som tillkommer är frakten. Det står att ordersumman blir 199 VARAV moms 39,80så det ingår ju i de 199 kronorna. Om den är bra eller inte kan jag tyvärr inte svara på. Läste bara om den på en annan blogg och hon och flera av hennes vänner använde den och tyckte att den var super. Men som sagt; du får kika vidare och läsa på så hoppas jag att du hittar något som funkar för just dig =)

    SvaraRadera
  6. Du vet vad jag röstar för my darling. Neulash for the win. Det kommer definitivt få tillbaka dina fransar. Billigare alternativ har jag hört ger mer busiga och spretiga fransar. Puss!!! Hoppas du mår bättre i förkylningen.

    SvaraRadera
  7. Jag tappade massor med hår på skallen och ögonfransar efter att jag fött våra barn. Håravfallet håller på i flera månader (till barnet är ca 6 månader) Då brukar hormonerna vara i sin ordning.

    Mitt tips är att kanske vänta med att börja använda nå dyra medel på fransarna tills dina hormoner ordnat upp sig.
    Annars lär du ju slösa en massa dyra produkter på hår/fransar som ändå faller av.

    Jag har också hört (precis som Elin) att Neulash ska vara grymt bra!!

    SvaraRadera
  8. Jag använder mig av Neulash och i mitt senaste inlägg har jag faktiskt en lite mer närbild på mina ögon där man kan se att jag fått väldigt långa och täta fransar. Ta gärna en titt! Kommer aldrig kunna leva utan neulash, det är väl det som är det negativa - man blir besatt för det funkar så bra!

    SvaraRadera
  9. börja med ricinolja. 63kr på apoteket. det är helt sjukt. såg resultat efter 3-4 dagar. smörj innan du går och lägger dig, tvätta bort på morgonen! rekommenderas varmt!

    SvaraRadera
  10. Tack gulle dig. Detta har jag till och med råd att prova;) Men blir nog även neulash. För neulash är det läsarna rekommenderade.

    SvaraRadera
  11. Neulash är helt outstanding!
    Trodde aldrig att de kunde bli såå långa och självböjda. Det är värt varenda krona! :)

    SvaraRadera
  12. Men då ska jag köpa neulash! Vart köper man det? Finns det i någon affär eller beställer man på nätet? Kan man få tag i billigare på tradera? Kan tänka mig att priserna varierar beroende på vart man köper.

    SvaraRadera
  13. Provade du något av grejerna och hur gick det ? Fick du tillbaka dina fransar ? :) går nämligen igenom samma sak själv just nu och saknar verkligen mina långa fransar och hoppas att dom kommer tillbaka ! Kram

    SvaraRadera
  14. Sara: Jag använda neulash ett tag. Sen glömde jag väl bort att fortsätta. Men det hjälpte nog. Var bara så drygt att det tar så lång tid innan det ger effekt.

    SvaraRadera
  15. Jag har använt mig utav Swiss Clinics produkter. Kolla in de! Är SÅ nöjd :)

    SvaraRadera
  16. Okej hur känns det idag då ? Är alla fransar tilbaka ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fransarna är tillbaka. Dock kortare än innan. Jag har kvar lite av serumet jag använde för att få dem tillbaka. Har bara inte blivit av att börja använda det igen. Tänker på det ofta men som sagt... inte blivit av.

      Radera