måndag 18 april 2011

Vilken är din balkongstil?

Nu är det hög tid till att göra fint på balkongen eller logtgången. Jag har med åren kört på olika stilar. Vilken stil kör du på i år?

På bilden ser ni:
LJUSSTAKE CIRKUS ROSA, 19:-, Lagerhause
Ljushållare för både värmeljus och höga ljus.
Kuddfodral, 149:- H&M
Bänk VEGA 158x62 FSC hårdträ,1299:-, Jysk
LIATORP Sidobord, 995:-, IKEA Bredd: 42 cm, Höjd: 13 cm, Längd: 62 cm, Vikt: 11.5 kg
Dyna Somar, 79:-, Åhlens
Duk Fenix, 199:-, Indiska. Mått 140*220
Plastmatta Stripe Mix, 179:-, Indiska, Mått 90*220
Konstgjorda blommor, 59:-, IKEA
Ljushållare för väggfästa Aida wall scone, 179:-, Indiska. Storlek 24x15x15,5 cm



På bilden ser ni:
Plastflamingo ljusrosa, 450:-, kitch.se
Plastflamingo mörkrosa, 450:-, kitsch.se
trädgårdssoffa Idun, 4990:-, Mio möbler
Krukväxt Hydrangea, 79:-, IKEA
Utomhuslampa Upplid, 199:-, IKEA
Doftljus i skål, 39:-, IKEA
Växt, springeri i kruka, 39:-, Lagerhause
Växt, svärdgräs i plast, 49:-, Lagerhause


Manschesterkudde, 99:-, Lagerhause
Flicefilt Diner,129:-, Lagerhause. Mått 130x170cm.
Konstgräs med nopp till balkong i grön färg, 249:-/m, Rusta,  Mått 131x250 cm. 3,27 m2,
Cafébord Porto, stål/glas svart, 299:-, Jysk, Mått Ø60cm

Rosa bomulsmatta, Lilla Mattan, 79:-, Åhlens, Mått 60*90 cm
Flamingo i glas. 199:-, Åhlens. Mått 18 cm hög.
Knopp i keramik, 35:-/st, Åhlens
 
 
På bilden ser ni:
Balkongmatta grå, ??:-, Bauhaus
Soffkombinatio,n 5855:-, IKEA
Kuddfodral, 129:-, H&M Home Mått 40*40
Kuddfodral volang, 179, H&M Home
Rund kudde, 249, H&M Home
Kuddfodral Poivre Noir, 149:-, H&M Home
Pläd med volangkant, 249:-, H&M Home
Kruka Julia på fot, 89:-, Åhlens
Kruka Julia oval, 49:-, Åhlens. Mått 18x11
Vit kruka på fot, Alice, 59:-, Åhlens
 

5 kommentarer:

  1. Hej Marlene!

    Vilken fin blogg du har och framförallt vilken underbart fin hund du har!

    Jag har lite frågor om Hiro eftersom jag är påväg att skaffa mig en pomeranian! Från vilken uppfödare kommer han ifrån? Kan du rekommendera någon uppfödare? Är han skällig? Jag läste någonstans i din blogg att han inte hårar speciellt mycket, badar du honom ofta?
    Mycket frågor men det är kul att kunna få svar från en "vanlig" person och inte en uppfödare!

    SvaraRadera
  2. Det blir nog en väldigt blandad men personlig stil för min del(:
    Vilken stil kommer du ha?(:

    SvaraRadera
  3. Lisa ang Pomeranian:
    Jiro är helt underbar och passar utmärkt här hemma. Hon komemr från en uppfödare som ligger utanför Västerås.
    Kennel Noble art.
    Länk till sidan med uppfödare:
    http://www.pomeranianklubben.se/empty_14.html

    Tittade på svenska pomeranianklubben och just nu finns det massa valpar. För ett tag sedan fanns det 0.
    Här är länken:
    http://www.pomeranianklubben.se/empty_15.html

    Hiro Skäller när han ser en annan hund ibalnd, och när dte plingar på dörren. kan även skälla om det kommer någon på håll som han känner. Då skäller han lite för han vill springa dit och han är glad.

    Hiro hårar mycket litet. Inte alls så där mycket som en korthårig hund som man får hela handen föll när man drar över ryggen.

    Hiro är liten och behöver inte kilometerlånga promenader. Hiro går inte rakt fram utan skall nosa och stanna överallt. Detta resulterar i att det inte blir så långa sträckor för vi koer ändå ingenstans. På kvällarna går vi bara runt runt på gården.

    För Hiros skulle gör vi utflykter ibland så han får springa fritt, eller tar en längre promenad, även om det tar 1 timme. PUST!

    Jag duschar honom när jag tycker han är msutsig, luktar illa eller pälsen känns flottig. Helt olika. Kan ju vara 1 gång i månaden till nästan varje dag på sommaren om han badar ute. Finns äckliga saker i vattnet som man vill duscha av när man kommer hem.
    Jag klipper honom själv, även klipper öron, tassar och klor själv. Ett tagfick jag lov att gå till djurafären för han sparkade hysteriskt när jag skulle klippa klorna, men nu är han lugn igen.

    Hiro är busig men samtidigt gosig. Han vill gärna ligga intill och mysa eller sova. när han skall till och somna för natten vill han koma under mitt täcka och ligga i min famn.

    Hiro är lättlärd när det gäller trix. Tar max en dag till att lära honom ett nytt trix.=)

    När Hiro var liten såg jag till att han fick leka med andra hundar. Detta var bra för idag går han ihop med vilken hund som helst. Han leker fint. Skulle aldrig bitas! ALDRIG!

    Hiro är bra med barn. Han vet vad ett barn är. Han vet att barn drar i pälsen och slår-klappar, så då flyttar han bara på sig. Han skulle inte högga mot ett barn.

    Svarade jag på allt?

    SvaraRadera
  4. Tack så jättemycket för ditt svar! Nu är jag helt övertygad. Kul att höra att han är bra med barn och att det faktiskt finns de som inte skäller jämt! Kommer köpa en liten så fort jag bara hittar "min". Ser fram emot att läsa om dig och Hiro!

    SvaraRadera
  5. Ber om ursäkt för ALLA slarvstavfel. Han heter Hiro och är en han. Inte Jiro och är en hon. Skrev liiite för fort och hade säkerligen bråttom till något;)

    SvaraRadera