tisdag 10 juni 2014

Följ min resa att gå ner 6 kilo

Idag börjar min resa att hitta tillbaka till min kropp efter allt som hänt efter mig sjukdom med Hortons.

Vet inte riktigt hur jag ska börja men jag tänkte gå ner 6 kilo så där.  Följ med mig om ni vill.

Det är efter att ha ätit stor mängd kortison under lång tid jag gick upp så fort och mycket. Nu kommer det ta tid att gå ner, eller så så går det fort efter jag slutat helt med medicinerna. Mycket kanske är vatten. Vi får se. Nu kör vi!
 

 

6 kommentarer:

  1. Heja dig :) Ska också gå ner samma antal kilo efter min senaste graviditet. Har ingen direkt strategi mer än promenader och minskat sockerintag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så mycket lättare när man är hemma och inte går i skolan. Nu har jag tid till att äta nyttigt. Jag mixar banan, mjölk, kakao och havregryn till frukost.
      Lunch kanske samma. Eller nån sallad. Idag åt jag sallad, tonfisk och oliver till lunch. När jag är hungrig emellan tar jag frukt. Fyllt lagt upp ett fat i kylen så det ska bli lätt att bara ta.
      Godis och bullar är nej nej nej nu.
      Går jag inte ner nu blir jag fan ledsen. Jag är ju svinduktig som bara kör.
      På kvällen lagar Gabbe mat och då äter jag det jag får.

      Russin, kaffe och kanel får igång magen.

      Har inte börjat träna än, kommer säker inte ens i träningskläderna. Haha

      Radera
  2. Duktig du är, Marlene! Det kommer gå bra ska du se:) Och kom ihåg att du är vacker, med eller utan 6 kilo. Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. YES!!! Nu är jag igång. Helst vill jag ha resultat nu nu nu nu!!!

      Radera
  3. Synd att du känner att du behöver hå ner i vikt, tycker din kropp är superfin som den är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för den. men jag känner inte så. Sen var det inte så roligt när man förnyat garderoben och så helt plötsligt börjar allt sitta tajt och obekvämt. Men nu är jag igång. Shit va duktig jag är. Viljan är stark.

      Radera