lördag 14 juni 2014

Finns inte linser till mig

Idag på em skulle Antonio vara med sin mormor på grillfest, så vi var barnfri. Gabriel ville titta på jeans och jag på linser. Jag har varit till synsam tidigare och kikat på glasögon, men sen tänkte jag några dagar, och kände att jag vill ha linser. Jag bokade synöndersökning och allt, men när jag kom hade de kollat upp mina styrkor och det finns tyvärr inga linser till mig. Så jag ska spara ihop till glasögon med större glas. Tycker det är jobbigt när man ibland tittar upp och så finns det inget glas. Man tittar liksom över kanten. Jag vill ha större glasögon. Har hittat två st. Det blir pilotbrillorna senare, och de svarta ännu senare.











Då Gabriels madrass i sängen bara glider iväg, kom jag på igår att den kanske ligger kvar om man lägger sånt där för mattor, mellan madrassen och sängen. Ska bli intressant att se inatt om det ligger på plats. 39kr på IKEA.

6 kommentarer:

  1. Finns inga linser? Låter jättemärkligt! Vad har du för styrkor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. MSLagbeand: För svag styrka för linser tyvärr:( jättetråkigt då jag ser så dåligt utan glasögon och får ont i ögonen. Är jag på ett sånt shopping center med mycket folk får jag huvudvärk. Hade så gärna börjat med linser då det är svårt att ha glasögon jämt.

      Radera
  2. MSlagbrand ska det givetvis stå. Mobilen ändrade åt mig.

    SvaraRadera
  3. MSlagbrand ska det givetvis stå. Mobilen ändrade åt mig.

    SvaraRadera
  4. Tråkigt! Är själv optiker, så tyckte det lät lite konstigt. Men tyvärr är det så ibland att synfelet är för litet. Du får hoppas på att det blir större helt enkelt. :)

    SvaraRadera
  5. synd, men pilotglasögon är skitsnyggt! dem svarta var också riktigt fina, passar dig bra :)

    SvaraRadera