måndag 7 oktober 2013

Rösta på vilka bågar jag ska köpa


Jag ska få glasögon.

Det var i förra veckan som jag såg konstigt på en lektion. Det läraren skrev långt där framme på tavlan blev suddigt. Jag slog på min kamrat:

-Sebastian, Sebastian. Jag ser inget. Allt blev suddigt. Vad skriver han?

Jag spärrade upp ögonen men såg så dåligt.

Direkt efter skolan åkte jag till Synsam och gjorde syntest. Mycket riktigt såg jag dåligt. Åkte tillbaka i lördagskväll och provade bågar. Någon av de två på bilden blir det.

Skillnaden är väl att de ena är tjockare och de andra har kuddar och är lite tunnare.

Ingen vet riktigt vilken båge jag passar bäst i så jag har gjort värsta projektet och har försökt fota mig i så lika poser som möjligt med de olika bågarna på.

 

Båge 1 till vänster på alla bilder,

Båge 2 till höger på alla bilder.

Rösta på båge 1 eller 2 i kommentarsfältet. Eller på båda.

26 kommentarer:

  1. Röstar på båge 2. Dom passar dig riktigt bra. Dom första tycker jag såg lite klumpiga ut.

    SvaraRadera
  2. Helt klart båge 1. Dom sitter mycket bättre och du ser riktigt bra ut i dem. Passar dig! Så röstar alltså på dem lite tjockare/tuffare :-)
    /Carin

    SvaraRadera
  3. Absolut de vänstra! De ser jättebra ut!!

    SvaraRadera
  4. Du är jättefin i båda :) Min personliga åsikt är att "kuddar" är väldigt obekvämt och samlar på sig smink och smuts och ser så jäkla skitiga ut efter ett litet tag av användning. Skulle satsa på dom till vänster. Ser jättebra ut, och blir nog bekvämare och du behöver inte betala för att byta ut kuddarna flera gånger om året.

    SvaraRadera
  5. Nr 2 helt klart! Lite mer utmanande och moderna än "emobrillorna".

    SvaraRadera
  6. Och som en liten synpunkt på kommentaren ovanför tycker jag att brillor utan "kuddar" inte sitter något vidare utan bara glider ner för näsan hela tiden. I alla fall på mig som har lite fetare hy.

    SvaraRadera
  7. Hej och hå - Nummer TVÅ :D

    SvaraRadera
  8. Lätt val, nr 2. Sitter bra och passar din ansiktsform bättre. Tror också du skulle passa bra i en pilotbåge.

    SvaraRadera
  9. nr 1 ! <3 SÅ SNYGGA på dig!

    SvaraRadera
  10. nr 1 ! <3 SÅ SNYGGA på dig!

    SvaraRadera
  11. Nr 2 , helt klart! Fast en skönhet som du klär ju i allt ;-)

    SvaraRadera
  12. Håller med en kammentar där med "kuddarna". De trycker mer och blir märken i huden, de blir lätt smutsiga. Tycker du ska välja båge 1. Snyggast också!

    SvaraRadera
  13. Först tyckte jag 1 men efter att ha kikat ordentligt på bilderna säger jag 2!

    SvaraRadera
  14. BÅGE 2! Håller med någon ovanstående om att båge 1 såg lite klumpiga ut, båge 2 passar din ansiktsform mycket bättre :)

    SvaraRadera
  15. Vill bara tillägga att "kuddar" inte alltid betyder märken. Finns olika typer. Har själv haft problem med märken men senaste glasögonparet har lite mindre och mjukare "kuddar". Blir inga märken :-)

    SvaraRadera
  16. Jag röstar på både nr 2! De har samma form och du passar bra i båda men tycker att nr 2 är "snällare" mot ditt ansikte. Dessutom känns nr mer modern!

    SvaraRadera
  17. Köp båda! Så kan du använda dem vid lite olika tillfällen och kläder :-)

    SvaraRadera
  18. Båge nr 2, jätte snygga på dig!

    SvaraRadera
  19. Båge nr 2, jätte snygga på dig!

    SvaraRadera
  20. Nr 2 passar dig bäst.

    SvaraRadera
  21. Båge nummer 1 helt klart...

    SvaraRadera
  22. Idag på Synsam efter två besök och massa minuter så blev det båge nummer 1. Den grövre bågen utan kuddar. Var tvungen att få i mig lite mat innan jag gjorde det avgörande beslutet. Testade messa andra bågar först, men höll min i slutändan till dem två jag lånat hem.
    Sen räknade jag röster på bloggen och på facebook. Jävla skit. 50 50. haha. Ringde till Gabriel som var på fest och han och dem på festen tittade på bloggen och röstade för både 1. Båge 1 satt mycket skönt, och sen kom en liten magkänsla att de var dem rätta, och då slog jag till direkt.

    Alltså, båge 1 blev det. De till vänster på alla bilderna.

    Tack för era röster. Själv har jag beslutsångest så det var skönt med hjälp från annat håll.

    SvaraRadera
  23. Kom in av slump nyss på din blogg och fastnade här, måste säga guuud vad du liknar Charlize Theron (ta det verkligen som en komplimang)! =) Va bara tvungen att säga :D

    SvaraRadera