torsdag 17 oktober 2013

När det är för tyst del 2

När det är väldigt tyst, väldigt länge…

Då vet man att nåt är i görningen.



Nej då. Denna gång var det inte för tyst. Jag var på toa. Kom ut och då visade Antonio stolt upp alla båtar han hade ritat på bokhyllan. Bott!! Bott!!

Gissa om jag blev vansinnig, slängde in ungen på…. Haha. Nej.

Vilka fina båtar. Satta mig och ned bredvid. Tillsammans tittade vi på ”båtarna” och en ”brumbrum”. Sen pekade jag på papprena och försökate förklara att man ritar bara på papper, inte bredvid. Som om liksom. Jag hart väntat på den här dagen. Att försöka förklara för ett litet barn att man får rita ENBART på papper. Pfff. Skitsvårt.

Men ritandet på bokhyllan, diskmaskinen, skötbord avtog. Det blev ingen grej av det så det glömdes bort.

 

Och allt gick ju att ta bort. Det är bara möbler. Värre om det hade varit på tapeten!!! Gahh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar