måndag 14 oktober 2013

Fika i höstsolen

På söndagar blir det mindre plugg än andra dagar. På söndagar måste Gabbe få sova ut, så då går jag upp tidigt.  Fixar mig, städar och äter nåt. Sen när Antonio vaknar så blir det att jag åker iväg någonstans så det är tyst hemma. (Ja, efter att jag klätt på honom och allt).I går åkte vi hem till min farmor. Det blir Antonios gammelfarmor. Vi åt mat och lekte. Lite svårt med så mycket prydnadssaker och en unge som vill springa av sig. Jag åkte hem när jag märkte att det blev lite för svårt.

 

Sen pluggade jag. Mot eftermiddagen tog jag en paus, och hela familjen åkte ner till vattnet för en fika.

Vi hade turen att det fanns så häftiga båtar i hamnen denna dag. Antonio har lärt sig säga båt, och i en bok hemma finns en bild på en båt. Han tyckte det var roligt att titta på båtar i verkligheten nu när han är så medveten om vad en båt är.

Den här utflykten gav mig massa ny energi som jag ska leva på en hel vecka.

Längtar ut i skogen. Vill gärna åka på den där fågelskådningen innan snön kommer. Synd att jag har så lite tid. Finns så mycket skoj jag vill göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar