torsdag 24 oktober 2013

Koncentrationsminen

Antonios speciella min när han koncentrerar sig. Jag kallar den för: Koncentrationsminen

 

Antonio har väldigt svårt att sitta still. Jag vet inte om det är bokstäver eller om många barn har svårt att sitta still.

Att sitta på en stol helt stilla går inte. Det kryper i hans rumpa. Han gungar från ena sidan till den andra, glider ner som en orm, och vips ligger han under bordet.

Han är för liten att spela spel för annars kan jag tänka mig att spel, pyssel och att sy är bra träning på att sitta ned och koncentrera sig. Men ibland är Antonio mycket stilla och koncentrerad på det han gör. Då får han en speciell min. Han kniper med munnen och stånkar emellanåt. Han är mycket mycket koncentrerad i det han gör!!

Jag har lyckats fota honom under tre olika tillfällen då han har varit fullt insatt i det han gör, samt han har haft sin koncentrationsmin.

Tillfälle 1: Antonio har (läs hade) en bok med popupp som man kunde trycka fram. De kom upp från varje sida i boken. Men vart kommer den ifrån, undrade Antonio. Den ligger liksom inne i sidan?! Så han undersökte och rev tills han fick upp popuppen. Och några fler. Mycket koncentrerad. Problemlösning på topp vettni.
 .
.
.
.
.
Tillfälle 2: Antonio öppnar en stängd liten väska. ”Hur ska jag göra för att den ska gå och öppna”. Hur var det man gjorde nu igen, tänker Antonio. Ser ni minen = mycket koncentrerad.

idfghidfhgkdfjhgdkfjhgkj
fdgblfjghidjfhgiluhfg
dfljgbdflijhgijdkfhg
nffjgkhfjhgkjf
Tillfälle 3: Antonio klipper sina egna naglar. Inte för att vara taskig men han gör inte riktigt rätt. Han har saxen stängd och nuddar bara naglarna. Han tror det är så man gör. Hö hö hö. Blink Blink

1 kommentar:

  1. Ha ha, skrattade ihjäl mig när jag såg bilderna och hans min!...Han gör ju verkligen EXAKT samma min på alla bilder under djup koncentration. Så urgullig knubb-unge han é. Du har så härlig humor oxå!

    SvaraRadera