torsdag 17 december 2009

Hitta på ett namn åt lilla hunden


(Klicka på de olika bilderna för att få dom stora) Då var det dags för er att hitta på ett namn åt bebisen. Just nu kallar jag honom för olika ljud. Gabriel säger Kotten, min vän Plutten och mamma Chicko.


Skriv ditt namnförslag i kommentarsfältet.
.
Här är en namnlista jag har börjat på i Excel. Hoppas ni kan hjälpa mig att få listan längre. Så när det har kommit in en massa förslag får vi se vilket som är bäst då=)

Så hjälp mig att hitta på ett namn!
Här är sidan jag använde mig av för att hitta hundnamn: Hundnamn

25 kommentarer:

  1. Hmmm... Tänk på att en hund bör ha två staveleser i namnet för att den ska känna igen det. Typ Ro-cky. Men en sån fin hund med stamtavla och allt bör ju ha ett lite längre o finare namn på papper? Jag föreslår: Chocólat, kategori french/food related. Kan kalla honom för Chocó eller tjockis om han är dum. Han ser ju ut som en liten pralin. :D

    SvaraRadera
  2. han har ju ett namn på stamtavlan som jag skrev i inlägget under. han heter Noble vArt Hiroshi, pappan är från japan. Men vi skall ju hitta på ett eget namn nu. Det vi ropar och tilltalar honom med.

    SvaraRadera
  3. När ska jag få träffa? :( Jag tycker att Neko och Milo. Söta! :) puss

    SvaraRadera
  4. Fozzie, Casper, Zorro, Oshi (av Hiroshi) Ma

    SvaraRadera
  5. Neo? Heter inte han i matrix så? Det är fint men då komemr jag tänka på en man med svart kappa. Texas heter Elitas katt. (modellen)
    Men båda är något att smaka på. Sätetr upp dom på listan=)

    Mer förslag!

    SvaraRadera
  6. Hej lilla gumman!
    Hanna och jag har tittat på bilderna, vad fin han är. Hanna tycker att han ska heta Morris.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. sv; TACK :D.

    HAHAHAHA, tur att du sa de då. För det gör ont att bli nypen i örat :o.

    SvaraRadera
  8. champi (smeknamn till champangne)
    cha-cha (tja tja)
    Micha
    Fluffet
    Shing paw wao (hehe)
    Piprensaren (henke)
    Hårbollen (Henke)
    Taffy
    Sassy (Säsy)(om han skulle vara en fjolla vill säga)
    zo´zo
    Bart
    Homer
    Santas little helper
    Zasha



    Vi återkommer ;)

    /Liin, Minna & Henke

    SvaraRadera
  9. Henke, Liin och Minna. Vi återkommer?!! hahhaha-. Gud va jag har skrattat.
    Henke behöver inte återkomma. han var sämst. (men tack i alla fall för din medverkan) Hahaha

    SvaraRadera
  10. nu kom jag på :
    honey

    SvaraRadera
  11. Fredrik är ett fint namn tycker jag..

    SvaraRadera
  12. Ser ut som en " thåström "

    SvaraRadera
  13. Mr Miyagi
    Tamagotchi
    http://www.burkar.nu/sprak/japanska.htm (hur ditt namn uttalas på japanska)
    Kakashi är fint men det betyder fågelskrämma :)
    Hizashi? betyder solsken
    Banzai!

    hahaha

    SvaraRadera
  14. japanskt? Paka isf...

    SvaraRadera
  15. Cosmas? Nej, då tänker jag på kanal 4, någon gång under 90-talet på Junior. Här kommer Cosmos och Kattis. han i gröna kläder och en kastrull på huvudet.

    Erika (Gabriels syster) har kommit med ett fint namn: Santos.
    Vad tycker ni om det?
    Två stavelser san-tos pch Sss-ljud.

    SvaraRadera
  16. Hej Marlene! Morris tycker Sonja på jobbet.

    SvaraRadera
  17. Sten Sture Stötstake
    eller bara Sten Sture.

    SvaraRadera
  18. Men JK! På riktigt? Vad ropar vi när vi ropar in honom? Hela namnet? Eller bara Sten.
    Men idag döpte vi honom till Hiroshi kallas Hiro.
    Det är ji så passande. han heter redan det på stamtavlan så vi tog det tillslut=)
    Kram//Marlene

    SvaraRadera
  19. Sten Sture såklart!=)
    Ni gjorde nog ett bra val till slut.

    SvaraRadera
  20. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  22. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera