fredag 26 juli 2013

Vi har ingen hallmatta längre

Vi har fått lov att slänga hallmattan på återbruket.



Det skedde en olycka. Antonio låg i sängen med mig. Gabriel kom in med en ny blöja. Jag tog av den gamla. Han tycker det är skönt att vara naken i sängen. (Antonio). Men efter ett tag kravlade han sig ner och sprang ut i tvrummet. Jag efter i snigelfart. Han fortsatte ut i hallen och jag ropar: - Men Antonio, du ska ju ha blöja på dig.

-          Åh, jag orkar inte, sa jag och satte mig i soffan.

-          Oj, nu kissar någon hör jag.

Jag ställer mig upp och går bort till hallen och kikar, Gabbe lutar sig bak från köket. Där på hallmattan med lilla snoppen utåt, står Antonio och kissar. OCH DET TAR ALDRIG SLUT!!!

Mattan har blivit tvättad många gången förut. Den klarade inte en till gång. Det lossnade för mycket mojs från undersidan, samt att kanterna fransade upp sig. Så nu har vi igen matta. Men en gullig bild i minnet har jag från när han stod och flinade och kissade. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar