fredag 19 juli 2013

Somriga blommor förgyller

Nu på sommaren har vi tagit in massa färgglada blommor i hemmet. En kontrast till det vita är dessa retromönster från bla 70-talet och bakåt.

Jag vill inte påstå att jag fyndat på second hand. Ett påslakan kostade 60 kr och båda jag köpte var sönder nedtill. Ska sy dem någon gång, täcket bara ramlar ut. Kopparna kostade 5 kr7st. Brickan är till en ostkupa utan kupa. 10 kr. Dockkläderna 10 kr/st.

Det bruna är från farmor. Dock sönderrivet till ett stort lakan. Jag använder det som filt till Antonio när han sover middag. Tror inte det går att sy ihop till ett påslakan igen.
Har fått en hel sopsäck av min farmor. Gardiner, överkast, porslinssaker, tavlor, ramar, gossedjur m.m. Har rotat igenom säcken lite grovt men behöver sortera alla saker i förrådet. Vi tänkte byta ut våra vita gardiner i sovrummet till blåa eller gröna. Bomba vårat vita sovrum med färg. Får se om jag orkar ner och leta i förrådet idag och se om några sånna gardiner medföljde i sopsäcken.

Är krasslig och igår kväll fick även Antonio feber. 39,3. Men nu är han piggare. Jag tror min kropp behövde vila lite. Det bara small till med all trötthet. Fast som de flesta föräldrar vet, så är det svårt att ”vila” när man har barn. Men det gör inget. Jag är tokkär i ungen och kan inte få nog av honom. Han har börjat med att vilja kramas och pussas. HÅLLA HANDEN och klappa i ansiktet. Asså jag dör. Jag pussar honom så hårt på hans kinder. Smeker han långa hår mellan mina fingrar. Han är så fin och jag älskar honom så mycket=)

 
Detta inlägg skulle handla om det jag tycker är så fint just nu. Retro inredning. Det gled igenom och började handla om kärleksungen. Hahah.

Men jag har inte skrivit om hans utveckling på länge och det är så mycket som har hänt. Det går att resonera med honom. Be honom hämta saker. Fråga vad han vill. Det är helt sjukt hur mycket som har hänt på 2 veckor bara.

Tillbaka till alla färg vi tar in i lägenheten just nu. Badrummet har jag bytt draperi i. Bara det gjorde stor skillnad. Jag valde ett barnvänligt färgglatt draperi vi hade liggandes i garderoben. Jag har satt upp en grön krok bredvid lysknappen. Där ska en handduk hänga så Antonio kan torka sina händer. En rolig grej så han få göra själv.

1 kommentar:

  1. Jag har också börjat bli lite sugen på att plocka in färger. Det är ju skönt med en vit eller neutral bas, men man blir glad av lite färg här och där:)

    SvaraRadera