onsdag 31 juli 2013

Gör om, gör rätt


Ytterdörren målas om

Dag kom hit för att hjälpa oss med dörren. Han låg mest i soffan och spelade på sin Iphone men lite hjälpte han till. Haha. Grabbarna slipade insidan av dörren. Sen målades den vit. Dock blev jag missnöjd så vi får göra om allt på lördag. Eller det är jag som inte är nöjd så det blir jag som får slipa bort allt och göra om.

Det var inte rätt färg för dörren. För matt och den drog åt sig smuts. Fan, jag som länge velat piffa upp hallen med att ha vit dörr istället för blå, som är originalfärgen. Och så blev det pannkaka av allt.

Jag brukar ofta säga till Gabriel: Gör om ,gör rätt. I detta fall gör jag om, för det var jag som skickade iväg Gabbe att köpa färg eftersom jag är hemma och vilar. Jag borde planerat och forskat innan i vad som behövdes.

Jag har varit mycket noggrann och suttit på golvet och pillermålat lister och dörrkarm men färgen var fan inte den rätta. Och jag vill ha ett resultat jag kan vara nöjd med.

Behöver nån dag/dagar till innan jag kan anstränga mig eftersom jag varit mycket sjuk. Därför siktar jag att klara det på lördag.

2 kommentarer: