fredag 19 juli 2013

Mamman gör sitt bästa

Vädret är inte på topp alla gånger och vattnet i Mälaren är alldeles för kallt. Då tog jag med hund och barn ut på gården. Mormor hade köpt en pool som stått i kartong hela sommaren. Den tog jag med ut. Öppnade kartongen. Vecklade ut poolen, valde en lämplig plats på gräsmatten, satte mig ned och började blåsa. Antonio satt i vagnen, Hiro band jag fast kring flaggstången. Jag satt där och blåste och blåste. Herre gud vad jag blåste. Till sist var den uppblåst. Då drog jag ut vattenslang och monterade på ytligare en slang, så den skulle räcka ända fram till basängen. Sen satte jag på varmvatten. Tyvärr släppte slangen inne i värmecentralen så jag sprang dit, vattnet sprutade åt alla håll och jag blev jätteblöt när jag skulle stänga av kranen.

Då kom Gabbe hem, så då kunde han stå inne i rummet och skruva på vattnet medans jag höll i munstycket vid poolen och fyllde den. Gabbe och jag hämtade ner solstolarna från soldäcket. Jag hade med mig en parasoll som ändå bara ligger här hemma.

Det var så varmt och skönt att få sätta sig i poolen. Tyvärr kunde jag inte luta mig mot något. Ville bara sjuka ner helt som i ett badkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar