torsdag 25 juli 2013

Gjort om spjälsängen till en soffa

Antonio sover numera i våran säng. Detta för att han vaknade mitt i natten och jag orkade inte springa fram och tillbaka. Gabbe jobbade natt så givetvis fick Antonio flytta in i våran säng. (Det här var länge sen). Spjälsängen stod tom och användes inte. Gabriel ville ställa dit en 90säng men den skulle ju ta upp hela rummet. Jag ville ta bort ena lånsidan på spjälsängen och ha sängen som en soffa. Allt som behövdes var lite skruv och en skruvdragare för att den inte skulle vara ranglig.

Nu kan Antonio klättra upp och ned bäst han vill. Och den passade ju sa bra där i hörnet med tavelväggen ovanför…

Det var rätt länge sedan vi gjorde om sängen till en liten soffa. Har bara inte blivit att jag fotat det. Samma sak gäller gardinerna i Antonios rum. Tror inte jag fotat dem heller va? Sydde dem i julas har jag för mig. Av ”moln”tyget. Haha. Shit va sämst jag är. Gör jag det inte när det är nytt blir det oftast inte av. Kommer ju så mycket nytt hela tiden jag vill skriva om så det gamla glöms bort.


1 kommentar: