söndag 14 mars 2010

Pappa kanske har hittat ett nattduksbord till mig


Pappa har skissat.
.
Jag ville ha två nattduksbord som min farmor har i sin Villa i Hallstahammar. Bad pappa att fråga henne men han kom aldrig till skott så jag frågade själv när jag hälsade på henne (här i Västerås) i veckan. Hon sa att dom var slängde förra året. Även två pallar jag ville ha. Blev typ gråtfärdig för jag ville verkligen ha dom.
Berättade för pappa och då kom han ihåg att dom slängt massa. Utan att fråga mig! Det var gamla nattduksbord, slitna, med själ i (historia, ett liv).
Pappa fick nog dåligt samvete, så först bjöd han mig på mat ikväll. Sen sa han att han kanske hade hittat ett jag skulle gilla. Han skulle måla om det åt mig m.m. Han skissade upp hur den såg ut. Han skall ta kort på det, så jag hoppas det fallar mig i smaken.
Mina saker står på golvet nu.
.
Fattar ej när pappa ritar. Han bara drar streck och så blir det en bild. Han ser i huvudet hur han skall rita. Coolt!
.
Men vad tycker ni. Ser den fin ut?

3 kommentarer:

  1. För en pappap blir en dotter aldrig vuxen?

    SvaraRadera
  2. Vad är en pappap? Skoja bara;)

    SvaraRadera
  3. Haha men lillplutten, han behöver en liten kompis som Killer att leka med :) Hör av dig om du är i krokarna!
    Kram

    SvaraRadera