onsdag 21 maj 2008

Flyttar in, flyttar ut.

Jag gick upp tidigt eftersom jag vaknade med frukost på sängen. Sen träffade jag upp min mamma och vi åt frukost på Kopparlunden igen, som vi gör rätt ofta. Idag frågade personalen om vi inte år något annat än mackor, så då fick jag förklara att det oftast blev mackor bara för att det var min frukost.
När jag kom hem skulle jag städa ur vårat förråd. Jag sopade, torkade, packade. Helt plötsligt kryper värsta stora spindeln fram. Jag får panik men lyckas trampa på den. Det knastrade. Jag börjar skaka och svettas. Går ut ur förrådet, ut i friska luften. Försöker andas lungt, men jag börjar känna mig yr. Efter 5 minuter gör jag ett försök att gå in igen och fortsätta min städning men inser att jag är för skakis. Jag stod länge och tänkte:"Vad gör jag nu"
Det slutade med att jag plingade på grannen, förklarade att jag var yr och rädd och bad honom göra mig sällskap medans jag städade.
Grannen: Vadå? Skall jag hjälpa till?
Marlene: Nej, du skall bara stå där medans jag städar.
Grannen: Bara stå där? För att du är rädd för spindlar? Jaha. Okey.
Han gjorde mig sällskap i en halvtimme och Gabriels och mitt förråd blev jättefint. Finast av alla förråd i det lilla huset på gården. Jag passade även på att städa gången och sopa bort spindelnät från dörren. Nu kan alla gå in utan att få nät på sig. Hoppas folk bli glada=)


Idag åkte jag och Gabriel hem till Ferdik.



Vi skulle tömma hans förråd vi lånat, på våra saker.


Därefter åkte vi till återbruket och slängde en massa.
(Förlåt, ser "mongo" ut på bilden. Gabriel tog den)

När vi kom tillbaka hem ställde jag in allting i vårat nystädade förråd Fan va fint det är där nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar