onsdag 7 maj 2008

Få mjölktänder vid 8 års ålder. Något stämmer inte...

Idag var jag på gamla jobbet för att låna skrivare och skriva ut en jädrans massa papper till kursen jag går. Innan jag gick hem kikade jag in hos "G" för att säga "hej".
"G" är inte riktigt hundra alla gånger.

Jag ställer fram ett fotografi av min lillasyster när hon gick på dagis framför Gert på hans skrivbord.

Marlene: Titta Gert! Det är min lillasyster när hon var liten. Visst är hon söt? Jag skall göra en affisch av kortet och rama in det.
Gert: Ja, hur gammal är hon?
Marlene: På koret är hon ju liten, nu är hon 16.
Gert: Det vet jag ju. Hur gammal är hon på bilden? 7, 8?
Marlene: Va! nej, typ 4 tror jag.
Gert: Men hon har ju tänder.
Marlene: ???
Gert: Man ser ju att hon har tänder, då kan hon ju inte vara 4?
Mamma lägger sig i: Ja, man får ju tänder däromkring. Små mjölktänder.
Gert: Ja just det, det är vid 7, 8 man tappar tänder inte får dom. Så är det ju.

Som sagt, inte hundra alla gånger.

1 kommentar: