onsdag 9 juli 2014

Ute med båten

Vi har varit ut på Mälaren med en roddbåt. Jag är jättegrym på att ro med Gabbe ville absolut gör det så fine för mig liksom. Jag frågade några gånger om jag fick ta över, men han skulle promt ro. Envis.

Vi la till vid en brygga och drack kaffe, åt frukt och mumsade kex. Matade änder och njöt av värmen. Sen ut på vattnet igen. Antonio var så sjukt gullig i sin flytväst. Tyvärr missade jag helt att ta massa kort på honom i den.

Parkerat bilen och tar ut packningen.




Provar ut flytväst till Antonio.

Gabbe vid båten, redo med årorna.

Här har vi lagt till vid en brygga efter att Gabbe rott oss dit.
 
Tama änder. Åt ur handen och sen låg de bredvid oss på bryggan.







Mysigt mamma, sa han till mig. Ja, svarade jag, vi har mysigt.

Antonio ville leka lite med ägarens hund innan vi åkte hem. Han mindes att det fanns en boll inne i stugan där vi betalade. Den sprang han och hämtade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar