tisdag 1 juli 2014

Kärleksfull dag med barnen

Har varit på utflykt meden av Antonios dagiskompisar. Vi gjorde picknick och åkte till den där fina täsgården på Vallby som jag så länge velat fika i. Den var så fin och vi hade så mysigt. Lite otippat med vädret bara så vivisste ej om vi kunde åka eller ej. Först var det sol, sen började det spöregna. 7 minuter inna jag skulle hämta Antonio på dags sprack det upp ochvi bestämde oss för att åka. Så jag stressade med att packa och skära frukt. Blev lite sen men det gjorde inget. Sen åkte vi direkt och mötte upp Martina och hennes dotter Emilia.


 Hej Antonio, va kul att se dig. Länge sen. Kram kram.

 Kul att se dig med kompis. Puss.




 Kan ni lipa då, undrar Martina. Tyst, mamma tar kort. Antonio är van vid kameran ;)

 Tittar på traktor.


 Martina bjussar på kaffe till fikat. 25 kr/st. Herre gud.

 Framme vid den vackra trädgården.


 Fanns ett litet bort med små stolar till, i ett hörn av trädgården.


 Apelsin.




 Martina är stark och kunde bära båda barnen så de fick titta in genom ett fönster.




Beppen, säger Antonio och visar sin tröja med Spiderman på. Beppen är alltså hans uttal av Batman.(vill tilläggas att detta är något vi fått begagnat och nåt Antonio valt själv. Många på dagis har Spiderman så då vill han också ha det. Inget jag kanske skulle gå och köpa till honom. Men nu är han så pass stor så han väljer ofta kläder själv).


Här hade vi kul och stannade ett bra tag. De som jobbade i stugan blev så förtjusta i ungarna och skrattade åt dem. De är ju för härliga de små. Antonio snackade och höll på. Hon utan mössa försökte få en kram av Antonio när vi skulle gå men han hörde inte på. För upptagen i sin värld.

Inte blyg han inte.




Inte ta mig, inte ta mig, ropar Antonio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar