måndag 7 juli 2014

Bada och äta muffins med glasyr

Då är man hemkommen efter en dag på stranden.
Det var Gabbe, jag och Antonio som åkte och badade. Vi stannad först till på Lidl och köpte frukt och muffins. Vi hade med massa leksaker och vi hade nog tänkt på allt.
Sen kom Ewe och Robin med Elmo. Antonio och Elmo hade hur kul som helst. Lekte massa, bråkade, kramades, matade änder och åt sig mätta på bullar. Suck...
Även en kille som heter Victor kom. Robin och Viktor hyrde kanot och åkte iväg... Så när barnen blev trötta fick Gabbe skjutsa hem Ewe och Elmo, och jag körde efter med Antonio, för att sedan hämta upp Gabbe.

Nu vila, sen styrelsemöte. Har skrivit massa punkter och hoppas mötet går fort. Efter det blir det grillning här på gården.

Här har vi anlänt. Linnet jag har på mig sålde jag i min bloppis för 20 kr, men behåller det nog själv. Var så himla varmt idag så ville ha så lite kläder som möjligt. Allt som satt åt eller var för mycket tyg, klistrades mot kroppen och var obehagligt.


 Byter om till badbyxor.

 Antonio väljer vilken färg han vill ha på si muffins.






 Antonio häller vatten på min fötter.





 Elmo och Antonio äter muffins med glasyr på.

Robin och Victor skulle gå och titta om man kunde hyr båt, och vad det kostade. Så kunde vi göra det någon dag i veckan. Kom tillbaka och hade hyrt en kanot. Asså herre gud.

Barnen ville så klart sitta i kajaken, men fick inte då den kunde välta så lätt. Jag ska hyra en riktig båt och ta med dem.



 Här vänder jag kanoten och puttar ut dem i vattnet igen.


 Gabbe ropade att jag skulle komma och titta.

 Smygfotar min unge som dragit upp byxorna på magen.

Vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar