fredag 4 juli 2014

Bada i 20 minuter

Idag tog jag med Antonio för att bada, köpa glass och kolla på raggare. För det första tog det 40 minuter att komma iväg för han skulle dra fram sina spel och hålla på. Sen när vi kom dit lyssnade han inte utan skvätte vatten och sand på andra. Vi gick undan och pratade att ska manskvätta vatten skvätter man på sig själv, inte på någon annan. Efter det sprang han långt borta och jag såg att han skvätte vatten på några tjejer. Han vill söka kontakt, men det blir fel.

Jag fick nog, hämtade honom och sa att nu åker vi hem. Du lovade att lyssna på mig. Vid vattnet är det farligt. Men du lyssnar inte så vi åker hem. La allt i väskan och tog en skrikandes unge under armen.

Mådde så jävla dåligt för alla tittade ju. Det blev raka vägen hem, spola av sand i duschen, på med blöja och sen sängen. Nu sover han. Jag vet att anledningen till att han inte lyssnar är för att han är trött. Oftast. Men tråkigt att det blev som det blev. Vi skulle ha en rolig dag på stranden som varade i 20 minuter. Nu är jag nedstämd=( Blä
Men man kan inte köra med tomma hot. "Kastar du sand igen på någon, så åker vi hem", men så åker man aldrig hem.
Jag ska vila lite nu och sen fixa mig inför kvällen.





 

3 kommentarer:

  1. Bra gjort :) Alldeles för många ggr hör man Mammor säga: en gång till och vi åker hem, dom åker aldrig hem, avskyr sånt. EN Mamma skrek verkligen hysteriskt på sin dotter en gång och så gjorde hon om saker hela tiden och Mamman hottade bara

    SvaraRadera
  2. En sak minns jag från min barndom och det är att mina föräldrar alltid var konsekventa. Sa de nej till något (godis, glass, åka någonstans, leksaker, extra pengar utöver veckopengen osv) visste jag att det var så det var. Det lönade sig inte att tjata och då slapp de grinande ungar som skrek i evigheter över varje liten godisklubba etc. Kunde dock vara sur i flera timmar över att nej, men det var nog mer att personlighetsdrag ;)

    SvaraRadera
  3. Även om det inte känns bra för stunden så gjorde du alldeles rätt tycker jag.

    SvaraRadera