lördag 15 februari 2014

Två tavlor jag gjort om


Här är de andra två tavlorna jag köpte på Brödet och fiskarna. Jag sa ju att jag skulle byta bild. Jag plockade isär tavlorna, rengjorde glasskivorna och sen letade jag fram ett gammalt nothäfte ur mina gömmor. Här nedan ser ni tavlorna före- och efter.

Bilderna som satt i från början, var bilder från gamla Västerås. Men de var inga riktigt foton, utan tryck på papper.

Tavlorna står på byrån i vardagsrummet med häftmassa under så de inte halkar ner.

Har även tagit vara på buketten blommor jag fick på min födelsedag. Snittat och satt i små vaser. Rosorna slängde jag.

 

Vad har jag med gjort?. Rengjort soffan. Tvättat klädsen till kuddarna. Tagit bort dynorna och dammsugit hela soffan. Suttit med en kniv och petat i hörnen för att få ut gammal skit som fastnat. Skrubbat bort bananfläckar på tyget och skurat golvet bakom soffan. Torkat lister och dammsugit i elementen. Spikat upp tavlor och fixat Gabbes garderobsdörr som tog i lådan som sitter under.

Klapp på axeln. Nu ska jag vara nöjd med att jag hunnit så mycket.

2 kommentarer: