söndag 2 februari 2014

Färgar och bleker håret


Igår gick jag upp lite tidigare för att färga håret. Har inte färgat underhåret på länge för tanken var att bleka den utväxten. Så färgare överhåret, satte upp det på huvudet, gjorde i ordning blekningen och blekte därefter utväxten i det bakre håret uppifrån och ned. Sen satt jag med det där, och när jag ansåg att färgen suttit sin tid, tvättade jag ur allt. I med diverse produkter i håret och sen föna. Tar väl sisådär 40 minuter att få håret torrt. Haha.

Sen styla och fixa. Blev riktigt fint. Gick upp 08:20. Började väl strax innan 09:00 och blev klar 11:30.

 

Så skönt att ha håret färgat och nytvättat. Nu är jag redo för kommande vecka. Och den här tjejen fyller år nästa vecka.

Kommer tyvärr inte fira, för det hinns inte med. Men jag blir ett år äldre än förra året i alla fall. Hahaha.



2 kommentarer:

  1. Jätte fint! Har lite tips på färgning, jag färgar alltid hemma men jag har ifs. mörkt hår med röda toner.

    /H

    SvaraRadera
  2. Jättefint! Hur mår ditt hår och hårbotten av färg och blekning? Min mår inte alls nå vidare bra. Tycker hårbotten lätt blir torr efter.. har du nå tips på produkter för håret och hårbotten, efter färgning?? Vore jättesnällt om du skrev och berätta!/ Carin

    SvaraRadera