tisdag 11 februari 2014

En paus på Brödet och fiskarna Västerås

Idag har jag som vanligt pluggat gärnet. Solen sken och jag har så länge längtat att få gå på second hand. Jag tog faktiskt en paus och åkte till Brödet och Fiskarna. Min mamma var med. Jag var lite loj, för jag var helt slut i huvudet efter alla mattetal som fortfrande snurrade runt i mitt huvud. Sen hade jag så ont i axel, nacke, arm så jag huvudet dunkade. Men jag tog smärtstillande innan vi åkte så det lugnade ner sig lite.

 

Vi hittade massa fint. Eller mest saker till mig. Jag hittade några tavlor. Två till sovrummet och två för ramens skull. Får se vart de ska sitta sen. Men det var halva priset inne i möbelrummet så det blev billigt och bra. Tavlorna kostade då 10kr/st. Sen köpte jag en vattenkanna med en limepress upptill så man kan pressa lime direkt i vattnet. Kanske får ut mer limesaft än om man pressar för hand. 8 kr. Tre vaser till mamma 15kr.

Tre klädesplagg till mig. Har länge letat efter någon mysig 80-talströja på second hand. Sen innan jul faktiskt. Idag hittade jag den.Vet inte om det är nyproduktion fast i 80-talsstil, eller om den verkligen är från 80-talet. Hm kom den ifrån i allaf all. Egentligen 45 kr, men det var garn som stack ut, och den var nopprig, så 15 kr fick jag den för. Har tvättat den nu. Ska ha den i skolan imorgon om den hinner torka.

Sen hittade jag en ljusblå tjocktröja, typ stickad. Jättefin. Och till sist en lite transtarent blus med spetskrage upptill.

Mycket nöjd med allt nytt jag köpt idag. Eller mamma och jag betalade ihop, mest mamma. 165 kr för allt.

2 kommentarer:

  1. Jag har precis en sådan "plastig" docka :) Jag tycker den är jättesöt, jag tror att det ska finnas en liten kille som också hör till. de är rätt gamla, 60 eller 70-tal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helena: är det en docka eller ett troll? Eller en bebis med ilblå ögonskugga? Kan inte placera vad det ska föreställa...

      Radera