onsdag 12 februari 2014

Gamla tavlor med underbar ram


En gång i höstas var jag på second hand och hittade då 4 fina tavlor med jättefin ram. Handmålade blommor var motivet. På amen var det nån stors väv på trät. Men de 4 små tavlorna kostade 100 kr så jag avstod. Tyckte det var dyrt. Jag kunde få dem för 60 men jag tyckte fortfarande de var för dyra. Sen ångrade jag mig. Efteråt ångrade jag mig. När det var för sent. Har ångrat mig så mycket att jag inte köpte de fyra tavlorna. De var så fina.

Jag stod igår på Brödet och fiskarna och berättade detta för mamma när jag plötsligt för se inte en, utan två sånna där finaramar med väv på. Motiven var solblekta blommor. Lite synd att de var så solblekta men det gjorde inget. 20kr/st och sen var det ju 50%. Så 20 kr för både två. De stor i sovrummet nu. Funderar på att hänga upp dem på väggen bredvid min säng. De två, eller två andra tavlor. Hittade två gamla Västeråsmotiv med likande ram som dessa tavlor har. Tänkte byta ut motivet så det passar i sovrummet. Så kanske nån av de större tavlorna får hängas upp.

Tåls att grunnas på...

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att de blekta blommorna var fina och ramarna med.
    Hoppas du har haft det bra, jag har varit riktigt dålig på att lämna kommentarer inne hos dig och andra bloggare, men jag läser varje uppdatering ifrån dig.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh va kul Linda. Gör du?
      Den med gula blommar var lite väl solblekt. De gula syns nästan inte. Ramarna är helt underbara. Ska visa de andra två jag köpte. De jag ska byta bild i.

      Radera