tisdag 24 december 2013

God Jul


 
Igår firade vi jul med Gabriel släkt. Om ni undrar varför just min unge bara är halvt klädd så är det för att han ville det. Nej, han blev blöt någon gång och någon tog av honom. Sen sprang han runt så han blev helt varm.- Han lekte med alla och hade så himla kul.

Har ni barn som har träffat tomten för första gången? Grät de?

Min unge stod längst fram och var överlycklig. När tomten frågade efter några snälla barn svarade ingen.

Säg vad du heter, pushade jag honom.

-Tonno! Tonno! Ropade han och pekade på sig själv.

Asså ni fattar inte lyckan i den ungen när han fick paket. Han blev helt till sig. Sen när det var slut så chansade jag för att se hur mycket han vågade.
 
-Ska du tacka tomten Antonio. Kanske ge honom en kram?

Och vet ni vad, det gjorde han. Så himla söt.
Nu väntas att fira julafton hos Gabriels syster. De bor så vackert nere vid vattnet.
God Jul på er.
Kramar

4 kommentarer:

  1. Vad har du för kamera? Jättefina bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. En canon EOS 500D. Inte så ny. Hemligheten är att jag har en extern blixt på. Då går det att fota innomhus. På vissa bilder har jag ett porträttobjektiv. Det går inte att zooma med, men det gör bakrunden suddig. Man väljer själv vart fokos ska ligga i bilden.

      Så det objektivet är ett måste och sen så blixt då.
      Lycka till med fotningen.

      Radera
  2. Tack för svaret :) Ser att man kan välja 18-55 mm eller 18-105 mm? vilken har du? vad heter porträttobjektivet?

    SvaraRadera