fredag 29 maj 2009

Min lediga fredag

Jag var ledig idag. Gick upp strax efter 9. Vid 12 hämtade Gabbie mig och vi åkte ner på stan för Gabriel skulle klippa sig. Under tiden gick jag på stan och köpte jag lite nya sminktillbehör. När han var klar köpte vi kläder till honom. Sen åkte vi och hämtade Söder och åkte ner till vårmarknaden på Rocklunda.


Gabbe och Söder.


Min Langos. Så gott. Jag tryckte i mig hela. Var ju frukost och lunch på samma gång för mig.



Langos, Super Extra 63:-.


På det en färsk varm munk.


Tivoli.


När vi ätit och strosat runt åkte vi till Munktorp och hälsade på Gabbbes jobbarpolare, hans tjej och deras lilla dotter på 1,5 år. Jag försökte lära henne att blåsa. Jag blåste maskrosor och såpbubblor medans lilltösen höll upp t ex maskrosen i luften och bara tittade. Såpbubblorna gick inget vidare heller. Hon försökte plocka upp bubblorna med sina små fingrar ifrån gräsmattan. Det var så gulligt. Hon lärde sig inte att blåsa utåt, så hon fick titta på när jag blåste.


Sen åkte vi vidare till en kuriosabod i Kungsör.


Vi var där inne jättelänge och tittade. Jag köpte två fina plåtburkar. Å, vad jag älskar
plåtburkar.


Dom som jobbade där sa att jag var så fin. Blev glad. Trevligt ställe. Stanna gärna till om ni åker förbi någon dag. Bra priser är det också.
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar