lördag 21 mars 2009

Utställning: Om samlarna och det samlade


Idag drog jag med Rebecca till slottet för att gå på utställning.
.
Det var fotoförbud men jag fick tillstånd om att fota om jag skrev att:
Det är jag, Marlene, som har tagit samtliga foton och dom är mina privata och används endast till privat bruk (bloggen).


Varför samlar man? Vilka samlar? Vad har samlats under olika tider?

Dessa bilder minns jag ifrån lågstadiet då jag gick på en gammalmodig skola.


Någon annan har samlat på sig en massa olika påsar.


Dessa väcker en hel del minnen. En massa olika Pez. Allt ifrån Hello Kitty till Turtles och Katten Gustaf. Rosa pantern, Asterix och Obelix och Mupparna.


Vid denna monter stod vi länge och tittade, pekade och skrattade.
.

Stänkflaskor/dänkor. Härliga former och färger. Men det framgick inte vad fan dom används till. Någon som vet vad dessa flaskor är för något. Någon av er som rent utav äger en stänkflaska? NYFIKEN!


Jag skulle då inte sova i samma rum som denna docka... Kolla de sotiga läskiga ögonen!
.
.
.
.

4 kommentarer:

  1. Jag vet inte om de används till något annat men min mormor använder iaf de när hon skall mangla eller stryka lakan eller annat tyg. De skvätter vatten på lakanet.

    SvaraRadera
  2. Till Kusin Erika: I påskägget detta år tycker jag att du skall ge din mormor en sprutflaska ifrån IKEA. Då sprutar man lätt på med vatten istället för skvätta. men skvättflaskan är ju iof väldigt fin och charmig=) Kram!

    SvaraRadera
  3. Min farmor hade en likadan som den som står i mitten längst till höger!

    SvaraRadera
  4. Till Ninni. Vilken bild pratar vi om. Stänkflaskan? Den lite genomskinliga med rött huvud? Visst är det härligt med minnen=) KRAM

    SvaraRadera