torsdag 26 mars 2009

Ett öga i tulpanen

Idag på stormötet fick Monica och jag blommor utav våra chefer för vi har varit så flitiga och jobbat så bra. Vi och sekreterarna fick en varsin bukett.
Vi ställde blommorna på ett litet bort i arkivet. Sen gjorde jag något som fick Monica att skratta på sig.


Jag trodde att ingen såg mig. Jag gick förbi buktten. Stannade, gick tillbak och tittade på en tulpan.


Gick närmare med ögat tills jag...


stoppade in ögat helt och hållet i tulpanen. När jag tittade upp satt Monica på en stol och bara stirrade på mig. Sen kom skrattat. VAD GÖR DU !? Och jag började skratta för jag fattade ju hur jävla dum jag måste ha sett ut.

Jag kände mig en aning bortgjord och vi bara skratttade, jag fick inte fram något ord. Sen förklarade jag att jag tyckte det såg häftigt ut därinne och funderade på om det gick att ta en bild inuti tulpanen. Monica svarade att hon hade fattat det men jag såg ju så dum ut när jag stoppade in mitt öga däri.
.
Tog bilder på blommorna innan jag gick hem och en bild inne i tulpanen. Bilden blev så klart suddig men färgerna var fina=)
.
.

2 kommentarer: