fredag 13 mars 2009

Outfit hela veckan.


Hann ju ta en bild varje morgon.
.

6 kommentarer:

  1. har detta blivit en modeblogg? för då ska jag nog sluta läsa...

    SvaraRadera
  2. Tycker att du har varit jätte fin denna vecka :).Kul med lite nya kläder också. Saknar dig!

    SvaraRadera
  3. Trevligt att se, Marlene, att du bloggar mindre och börjat leva ett mer o mer ansvarsfullt liv; att du jobbar och gör något för din och samhällets morgon dag. Vid sidan om är du lika rolig och snygg... till slut blir du en drömkvinna! Stanna på denna linje och vänd aldrig tillbaka!

    SvaraRadera
  4. Till: M. Var det dummaste jag hör hört. "För sammhällets morgon". Jag är glad om jag har kvar jobbet en vecka till osv i dessa tider. Man kan inte ställa krav på att folk skall arbeta när arbeten inte finns!

    Bloggar mindre är tråkigt men jag somnar så jävla tidigt så jag hinner inte blogga om allt jag skulel vilja.

    klart jag vänder tillbaka. Har inte vart ut på sjuuuukt länge. Till sommaren skall det nog bli av.

    Även om din kommentar bara var god menad så blev det mycket fel och den lät dum.
    Så både tack för din tanke men otack för det du skrev.

    SvaraRadera
  5. Det är mycket bra att du tänker, Marlene. Redan att du medvetet gör något för ditt eget liv är ett stort steg och utan att du vore medveten om det bidrar du med varje dag du jobbar även för samhällets välgång. Med det skatt som dras från ditt lön bidrar du till att din granne ska få sin pansion, att Rebecca ska få gratis undervisning och din mor gratis sjukvård.

    Men tänk, varför blev det så svåra tider nu? Varifrån kom dagens osäkerhet? Och varifrån kom den höga levnadsstandarden som västvärlden har upplevt de sensate 20 åren? Varför fanns jobb igår, men inte idag? Varifrån kommer pengarna? Varför har det ändrats? Blev det bara så...? Var det Göran Perssons fel? Eller kanske Bill Clintons? Guds? Finns det ett orsak bakom konsekvenser eller födds de utan befruktning?

    Har du tänkt igenom de frågor så fundera lite på vad morgondagens samhälle och dess ekonomi beror på? Blir det på något sätt som ingen av oss kan veta och ingen kan påvärka? Eller är det kanske jag, du, Gabbe, din vän Fredrik, din granne, dina vänner, din chef, din far, osv osv som gör att vårt samhälle kommer att se ut på ett eller på ett annat sätt om tio år?

    Varför är den ekonomiska levnadsstandarden högre i Norge än i Nigeria? Olja har de ju båda..

    Finns det ett orsak?

    Finns det ett sätt att påvärka morgondagen?

    Är det de eller är det vi som bär ansvaret?

    Utan att tänka, ta sig själv på allvar och vara medveten om sin egen roll i världen är det mycket svårt att leva ett ansvarsfullt liv.

    SvaraRadera
  6. Fan va tråkigt. Har detta blivit en politisk blog. Ang job har vad jag vet Marlene alltid haft job utom en kort period i livet.
    Jobbade inte du Marlene efter skoltid o på helger på gymnasietiden. Alltid fick du sommarjob på högstadietiden.
    Väx aldrig upp (läs också tråkig) men va ansvarsfull.

    SvaraRadera