söndag 8 mars 2009

Före- och Efterbilder på sovrummet

Igår efter jobbet gjorde vi om sovrummet.
Här har ni Före och Efter-bilder, men även bilder på hur vi gick till väga. Steg för Steg-bilder.


Översta bilden är hur det såg ut före och den nedre på hur det blev när vi gjorde om. Vi köpte en ny säng med lägre fotända. Vände på sängen så det känns större. Varför det känns större beror på garderoberna mot dörröppningar som inte syns i bilderna, och sängens vinkel till förhållande med dom.


Före var det trångt och utrymmet mellan fotända och vägg utnyttjades inte.


Fröjd och Gabbe skruvar isär den gamla sängen efter att jag tömt sovrumemt på alla grejer.


Nya sängen skruvas upp. Denna gång ställer vi sängen åt andra hålllet. (Andra väggen)


Jag sätter upp nya luftigare gardiner. På så vis syns hela fönstret och det känns lite större som sagt. Är så trött på panelgardiner. Har letat efter spets/mormorsgardiner hur länge som helst. Nu har IKEA fått in en massa olika vita gardiner och temat på dom flesta är det här spets. Jag är överlycklig. Dom här gardinerna kostade under 100:- /paret.

Sädär ja. In med det gamla nattduksbordet och en lampa på det. Skåp i hörnet med gamla TV:n på, l
ite blommor och ljus så blev det perfekt.

Jag dekorerade garderoben bredvid Gabbes sängsida med blommor som växer upp. Finns på IKEA. Det var meningen att jag skulle klistra dom på väggen upp över huvudändan men det gick inte då det krävs en helt platt yta. Väggen är tygväv under färgen och därmed inte platt.


Här kan ni se hur jag gick till väga när jag byggde upp blommorna. Först lite klistrande och därefter går allt jättefort så ni får se hur allt blir klart. Jag bygger över båda dörrarna och i slutet skär jag blommorna mellan dörrarna så det går att öppna och stänga. Ja, se själva så förstår ni.


Sängen. Det som skall göras är nytt nattduksbord på min sida. Nya handtag på garderoberna. Såg efter jag gort det där med blommorna hur fula handtagen blev helt plötsligt. En platt-tv på väggen och nya nattlampor ovanför huvudändan som skall sitta fast på väggen. Gabriel har inget nattduksbord nu för vi måste kunna öppna garderoberna, men det gör inget då allt annat blev så mycket större.
.
.

5 kommentarer:

  1. Va fint o mysigt det blev!
    Ser större ut också

    SvaraRadera
  2. det blev jättemysigt och fint!!!

    SvaraRadera
  3. det blev jättemysigt och fint!!!

    SvaraRadera
  4. Fint det blev :) Gillar lampan, vart har du köpt den?

    SvaraRadera
  5. Till Mia: Lamapan är köpt förra våren på lagerhaus. Det är en platt cirkel som man vecklar ut till en boll. Själva glödlampa och sladd kan man köpa på byggvaruhus.

    SvaraRadera