måndag 30 mars 2009

Tror jag börjar att bli sjuk

Det började med att jag vakande igår med halsont. Kollade med ficklampa i halsen och ena mandeln hade vuxit till sig under natten och man kunde ana de vita stor fläckarna som började ta form. Idag, måndag, har jag en rad olika prickar i bakre munnen, halsen, och halsmandlarna. Jag känner mig hängig men jag VILL INTE MÅ SÅ HÄR. Jag går till jobbet och ser vad som händer. Får sätta Monica i kassan så att jag eventuellt inte smittar någon patient. Jag får hålla mig i bakrunden idag med andra ord.


.
.

2 kommentarer:

  1. Till anonym ang halsfluss. Det var vad en sköterska sa efter att hon tittat i min hals med ficklampa. jag fick rådet att gå hem med tanka på att jag smittade. Jag stannade kvar eftersom jag inte hade feber eller kände mig alltförhängig.
    Det som är bra med att jobba på en klinik är att det finns läkare där. En läkare har jobbat med hals förut så hon tog sig en titt på mig.
    Det var inte halsfluss. Bara ett virus i halsen. Så länge jag inte snorar, hostar eller att det rinner ur mina ögon så smittar jag inte. Gäller bara att nysa i papperservätt och sprita händerna så fort jag har tagit på mig själv. och sprita händerna ändå, HELA tiden.
    =)

    SvaraRadera