torsdag 26 mars 2009

Söndagsstädning

Om jag dricker 2-3 öl på lördagen så vaknar jag och är lite stissig på söndag morgon. Detta kan leda till städning för att vid 3tiden falla samman och ligga i halvkoma i soffan resten av kvällen. Detta hände i söndags. Efter att ha fått mig 2 och en halv öl under lördagskvällen så var jag på städhumör tidigt på morgonen. Jag ringde Rebecca som kom över. Hon frågade om hon kunde hjälpa till med någonting så jag pucklade på henne damsugare och torktrasor.


Jag var lite självkär i söndags men det är väl ingen nyhet säg. Hö hö.


Vi har haft blomflugor så länge jag kan minnas. Har aldrig tänkt på det. En blomfluga i hemmet ibland är väl inget ovanligt. Men så hade vi en palm i vardagsrummet som vissnat, så jag började med att dra ut palmen för jag tänkte plantera något annat i innekrukan. Då rörde sig någonting långt där nere i jorden så jag slängde hela skiten. Kvar i botten låg detta. Det var i samma ögonblick det gick upp för mig varför vi alltid haft blomflugor här hemma. I alla fall på vintern. Palmen är köpt på marknaden och och fraktad ifrån Polen. Alltså inte köpt på Plantagen eller dylikt Så bättre att betala mer på ett svenskt blomföretag och veta att man får plantor utan ohyra än att köpa därifrån man inte vet vad det är för kvalité



Det känns liksom fräschare här hemma nu när jag vet att dom är borta.



Rebecca damsuger loftgången och torkar bordet.


Jag torkar alla möbler och räcken. Sen bar vi upp blommor och krukor.


Så här mysigt blev det. Dynorna tar jag fram när det blivit lite varmare.
.
I den stora krukan under bordet (föredetta larvkrukan) tänkte vi odla smultron. Någon som vet när man skall så fröna?
.
.

1 kommentar: