måndag 8 december 2014

Robot in SolidWorks

Söndagens plugg var att göra olika delar i SolidWorks och sen sätta ihop dem. Det blev en robot. Antonio måste ju ändå tycka att detta är det roligaste pluggandet någonsin under mina två år på Mälardalens Högskola.

Förra helgen gjorde vi en uggla ihop, som jag nu försöker få till en prototyp. Saken är den att om jag ska skriva ut den i skolan så måste jag lära mig någon maskin, på egen hand. Jag har verkligen inte tid med tid. Jag skall se över om det finns något företag som kan hjälpa mig, då jag har ont om tid. Givetvis skulle jag vilja lära mig fräsen och fräsa ut olika delar på ugglan, för att sen limma ihop och måla i lämpliga färger. Men det är ju som att ta på sig en till kurs frivilligt. Som om jag inte redan har fullt upp över öronen liksom?!!

Hur som. Ska prata med min lärare och be om råd på vad jag skall ägna nästa helg åt. Jag hinner ju inte med att göra övningarna på alla lektioner men jag använder helgerna till att gå in djupare på något och försöka lära mig på egen hand. Funkar toppen.

Ska visa er ugglan senare.

Här är i alla fall en glad Antonio som är med och sätter ihop roboten. Den hade lite för stora "händer först" men det ändrade vi på.=)

Den saknar ögon och mun för jag vet faktisk inte hur man ritar på en ojämn yta. Har gjort en massa frågor som jag ska be om hjälp om idag. Tex ska ju inte fötterna gå in i varandra, utan stanna när de krockar.
Sen har jag på nåt vänster fått roboten liggandes på själva arbetsplanet/skrivbordet, eller vad man kallar det. Den ska stå upp och det ska vara skugga under den (som på första bilderna). Som sagt, har förberett en massa frågor jag behöver hjälp med.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar