lördag 13 december 2014

Datorn pajade.

Hej. Kul att vara tillbaka. Haft massa i skolan och sen gick min dator sönder, men det tog underbara Elgiganten hand om, så nu kan jag plugga hemma igen.

Efter att datorn hade uppdaterat till nya Windows så kan det uppstå ett problem. Datorn uppdaterar något i bakgrunden som inte syns. Det står ingenstans att det uppdaterar, så man stänger ju av datorn när man är klar. Datorn fungerade utmärkt på morgonen, men när jag kom hem från skolan på kvällen och skulle fortsätta plugga  så kom acer-loggan upp, men sen var det helt svart. Endast pilen syntes på skärmen.

Först syntes loggan, sen blev allt svart, förutom den lilla pilen som gick att röra.

Jag fick åka och lämna in den på Elgiganten dagen efter . De sa att det nog inte var hårddisken som pajat, utan att det var det här med att jag stängt av mitt i en uppdatering, (utan att veta om det).

Så den fick stå påslagen under natten och förmiddagen hos Elgiganten på Erikslund, och sen fungerade den igen. Så om det händer er, låt den bara stå på med sladden i, i en massa timmar.
Under tiden fick jag en lånedator för att kunna skriva ut min inlämningsuppgift. Jag har alla de tre gånger jag lämnat in nåt på Elgiganten fått så bra service. Kanske bara haft turen med mig=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar