lördag 6 december 2014

Julmarknad på Bondens torg

Idag har jag, Antonio, min mor, och min syster varit ner på stan och kikat lite på nåt juligt på ett torg i stan. Det var inte så mycket. Lite småstånd som sålde blommor, fårull och bröd. Så det blev till att shoppa istället. Antonio behövde ny mössa, vantar och en ny jacka.
Jag behövde nya tröjor att ha i skolan för att håll mig varm.
Sen behövde jag tydligen en vacker klänning utifall om jag ska på någon viktig gala eller event. Host host. Hahahah

Aseaströmmen. Skulptur gjord av Bengt-Göran Broström på Stora Torget i Västerås. BG arbetade senare som träslöjdslärare på Rudbeckianska Gymnasiet, men avled väldigt plötslig. Jag gick som elev under den tiden. Minns att kvar i lärarrummet i träslöjdssalen hängde ett vykort kvar som jag givit honom. Ett gammalt vykort jag funnit föreställandes hans konstverk.

Ett loppisbord. Jag som älskar loppis, men detta var mest skålar. Titta det söta gamla paret som är ute och promenerar och stannar för att titta på lite skålar.

 Mormor och Antonio har tittat på en julbock.




Mormor bjussar på mat. Skönt avslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar