onsdag 20 november 2013

Antonio målar mammans mun blå

Vi har målat. Att måla ligger väl inte på Antonios 10 i topp-lista men denna gång gjorde vi på ett annat sätt. Jag radade upp färgerna ovanför pappret. Han fick peka på en färg han ville måla med. Sen fick han peka på pappret vart jag skulle klutta ut färgern. ”Dä, dä dä” han pekade på pappret och jag tryckte ut en färgklick. Sen skulle så klart Antonio klutta ut färgkluttar själv. Han målade tre teckningar, samt min mun och haka.

-Du ska måla på pappret, inte på din mamma, Antonio.

Sen målade han sin egen mun.

De två översta bilderna är från när vi målade. De nedersta är vi klara. Han häller ut pennor och kritor på bordet. Det var målarfärg på oss, bordet, golvet och stolen. Jag pratar med min vän i telefonen. Jag sa att jag var blå.

Så här såg jag ut när vi pratade. Nu vet du;)





Jag filmade Antonio när han målade. Här är några stillbilder där han målar mig och sen sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar