lördag 7 september 2013

Hur låter kossan?

Utflykt direkt efter förskolan med Antonio. Fick äran att ha med oss min kusin Erika som är i Sverige på besök. Hon bor annars i Kanada.

Har återigen besökt Vallby. Vallby med dess gamla hus och sen alla djur i olika hagar. Perfekt träning på ”hur låter djur” med små barn.
  Här äntrar vi parken och möts av getter. Erika och Antonio kikade mellan planket på dem.

Vi fikade inne i fina lokaler. Var så mysigt. Antonio var extas och försökte klättra ur stolen. Haha. Sen gick vi ut och Antopnio sprang mellan alla gamla hus. Vi hittade platser vi inte sett förut. Jag (läs Antonio) hittade en gömd trädgård med stolar och ett bord i. Perfekt för picknick någon gång. Vill gärna ta med fika och gå dit någon gång innan den riktiga hösetn med gula och orangea löv kommer.

Där är Emil, säger jag och pekar på en pojke på bilden. Emil, upprepar Antonio på sitt bebisspråk. När jag släpper ner Antonio går han till tavlan och pekar upp och säger Emil.

Paradisträdet.
Det där paradisträder på Vallby asså.  Är det bara min unge som skiner upp och skriker samtidigt som han springer fram och tar en tutte i munnen. Tjuvsuger bakom ett löv. Han ser att jag kommer och jag ska säga nej. Haha.

Nu är ju jag en sån där mamma som tycker att lite skit rensar magen. Han får smaka på naturen om man säger så, men jag vet inte hur det är med nappar i ett träd.
Han ser så lycklig ut. Kalle får komma till chokladfabriken-lycklig typ. Haha


 Antonio tittar på frigående höns.

Klättrar upp på staketet för att titta på kaninerna.

Går efter frigående höns. Mamman och Erika blir rädda då Antonio går ”för nära”. Vet inte vad för nära är med det var för nära enligt oss. De såg arga ut. Erika tog ungen och jag vagnen och så typ sprang vi därifrån innan någon skulle hoppa på oss och klösa oss i ansiktet

Ja, ni ser ju själva sista bilderna. Antonio kan inte sitta still i trappen. Klättrar upp och ned. Avslutar med att lägga sig ned och tar upp ett sugrör som han ser mellan plankorna.

2 kommentarer:

  1. Vad fina bilder! Tack för att jag fick följa med! Erika

    SvaraRadera
  2. Kan du inte visa hur du stylar ditt hår i vardags, du har så fin volym. Du är sjukt vacker

    SvaraRadera