onsdag 25 november 2009

Nostalgi på hög nivå

Idag när Josephine var här spelades en låt på radio. Jag blev helt stel. Shit va den tog mig hårt...Tog hårt på mig.
Jag gick i 4:an tror jag. Det gick en svensk serie på Tv då, om två tjejer som träffade två äldre killar och kom in på krogen. Tror tjejerna hade ett påhittat språk de skrev till varandra med. Minns inte riktigt. Jag och en tjej i min klass var helt sålda på den här serien. Vi gjorde eget språk och massa andra saker som de två tjejerna i serien gjorde. Jag minns inte vad serien hette eller någonting mer, men jag vet vem som spelade en av de äldre killarna. En svenska skådespelare, äldre, väldigt ärrig i kinderna.

Här är låten som får mig att rysa, dock inte den som spelades på radio eller som vad med i serien, för den jag hittade på you tube var en fan så mycket bättre verision:
K otic Burning

Vad är det för minnen jag har? Hjälp mig.

3 kommentarer:

  1. Hej Marlene din syster här, du gick i 4:an och var 11år jag,jag var 5år! serien gick på tv året var 1997 men jag kommer så väl ihåg den tv serien och låten kom alltid i slutet av serien och ahh nu till namnet på serien den hette GLAPPET. kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh, tack så mycket. Kollat på alla 6 avsnitt. Sen var det slut, man fick aldrig veta vad som hände. Du kan kolla på alla ansnitt på You Tube. Alla avsnitt är uppdelade i 4 bitar.
    Skitbra serie!!!

    SvaraRadera
  3. Jag vet jag har redan tittat på alla dom avsnitten på youtube innan dig hehe ^^

    SvaraRadera