torsdag 2 januari 2014

Var sak har sin plats…



…som Alfons pappa säger.

Har passat på nu när jag varit lite ledig att städa och rensa i hemmet. Gått igenom alla Antonios kläder och gjort två högar: sparas och skänkas. Rensat bland hans leksaker. Blev bara en hög där: skänkas.

Jag lämnar in på barnshopen här i Västerås där man får pengar tillbaka på det som säljs. Massa färgglada kläder från Me and I, och en hel del pyjamaser. Ska boka en tid för inlämning. Kommer bli lite svårt då jag oftast går i skolan.

Har även en hel kassa med oöppnade förpackningar med leksaker för bebisar och ettåringar.

Antonio har lyckligtvis fått mycket kläder i julklappar och födelsedagpresenter så just nu behöver jag inte köpa så mycket nytt. Han har vuxit en hel storlek nu under julledigheten.

 

Har rensat alla garderboer och vakuumförpackat sånt som går att vakuumförpacka. Jag älskar att vakuumförpacka sker. Haha. Stora saker vakuumförpackar jag i sånna där påsar man suger ut luften ur med damsugaren. Mindre saker vakuumförpackar jag i våran nya vakuummaskin som egentligen är avsedd för mat. Jag lägger i stickade halsdukar och små bebisfiltar. Sen var det bara att packa i lådor och ställa in i garderoben igen eller ner i förrådet.

 

Känns väldigt skönt just nu när jag har stenkoll på vart allt finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar