onsdag 1 januari 2014

Nyårsafton 2014


Igår hade vi gäster här hemma på middag. Först skulle det bara vara Gabriel, jag och Antonio, men sen ville Jennie och hennes hund komma. Sen fick vi påökning av Gabriels kusin och hennes son. Så vi blev ett gäng till slut.


Vi åt förrätt medans maten lagades. Sen gick jag och Jennie på nyårspromenad med hundarna. När vi kom in var maten klar. Vi åt nyårsmiddag och umgicks vid bordet. Sen var det Jennie som bröt dresscoden.

-          Jag har mjukisbyxor med mig. Ska vi?

-          Om vi ska?!!

Så det blev ombyte från festblåsan till mjukiskläder.

NyårsBingon började och alla hade en varsin lott. Jag och Jennis vann!! Wiiiehooo. 100 kr var. Hahaha.


Vi trodde aldrig Antonio skulle vara vaken men han kämpade och kämpade så till 12-slaget gick vi ut och tittade på raketer från en bro där vi hade god utsikt. När vi kom in sa vi hej då till alla och sen gick vi till sängs.

 Nu har den här mamman att göra när det gäller att få rätt dygnsrytm på ungen. Imorgon ska han till dagis, men jag tror inte det går till kl08. Lämnar honom till kl 09:00 istället. Imorgon börjar underbara vardagen igen. Och jag ska till skolan som vanligt. Har två prov om två veckor. Bara att plugga!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar