fredag 29 juli 2011

Vårat första ultraljud

Idag var vi på ultraljud. Så bilden på bebisen jag la ut var ca 1 och en halv timme gammal.


Bebisen rörde på sig jättemycket och jag skrek till av förtjusning. Som jag har väntat på den här dagen. Att få se att det verkligen ligger något där inne i magen, och att den inte bara är något jag ätit…för mycket av.

Bebisen var frisk och allt så bra ut. Gabriel hade tydligen varit jättenervös inför besöket och hade oroat sig över att nåt skulle vara fel. Han hade inte velat sagt nåt till mig. Jag själv hade bara känt spänning. Bilden längst ner på honom är tagen precis efter att jag rest på mig. Han sitter och är så glad så det kan ni inte tro.

Vi fick se att det var en liten pojke och blev väldigt förskräckta för vi var helt inställda på att det skulle vara en flicka. Min lillasyster Rebecca har dock sagt pojke från start, så hon vann då. Båda jag och Gabriel var helt överens om att vi ville veta könet i förväg. Och tur var väl det för gäst/garderobsrummet är väldigt tjejigt och rosa, så skall det bli barnrum senare så lär vi fixa det nu. Sen finns inte tid. Så jag skall måla om. Nej, jag får inte måla, men jag kan förbereda med att tömma rummet och tejpa maskeringstejp.

Vill någon gissa på vilken färg jag redan valt ut? Kan inte vara så svårt att gissa om ni känner mig rätt;)

Kan ni fatta att jag har en liten kille i magen!!! Han har fylliga läppar. Vi har bild på läpparna. Jag bad barnmorskan zooma in dem. Både jag och Gabriel har fylliga läppar så ville bara försäkra mig om att vårat kärleksbarn också hade det.

4 kommentarer:

  1. Jättefina bilder!!
    Jag ska slaviskt följa utvecklingen i din blogg som sagt.

    SvaraRadera
  2. måste va en underbar känsla att se vem den lille kan va :) ser själv fram emot jag får va med om denna resa! Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis än en gång, blir lycklig när jag läser ! pussokram

    SvaraRadera
  4. Oh visst är det en underbar känsla när man äntligen får se att det är en liten bebis där inne.. Va verkligen en av de bästa dagarna i mitt liv, blev så fylld av kärlek som jag inte trodde va möjligt, då kan man ju bara tänka sig hur det kommer kännas första gången man har bebisen i sina armar..!!
    Vilken härlig liten mage du fått redan.. såå fint med gravidmagar =)

    Men jag var oxå sjukt nervös inför ultraljudet, har nämligen vart om en del missfall och missade missfall så man va livrädd att man skulle få se en tom bild.. Men allt va bra här med så nu kan man bara njuta av den lille och bara längta!!
    Har du börjat känna av nå rörelser än?

    *kjamis*

    SvaraRadera