söndag 20 juni 2010

Välkommen att titta lite hur vi bor


I vardagsrummet bredvid datorn och skrivaren.
Ett IKEA doftljus med ett band runt. En "gammal" gunghäst från Countryhosue.

Ett fågelbad köpt i Stockholm. Hade tidigare små örhängen på den men de ligger i asken ni kan skymta på första bilden bakom gunghästen. Nu ligger det en av tvålpaketen jag gjorde förut och en nyckel med ett band på. Jag är så pysslig=)
I köket på vitrunskåpet hänger ett vackert hjärta köpt på Kammaren i Västerås

På en gammal byrå mellan köket och vardagsrummet står massa fina saker. Burkarna till vänster har jag gjort själv. Likaså paketen i skålen. Lyktar är en present från Gabbes mama. Ljusen har jag limmat på gulnat tidningspapper från 60-talet. Rådjuren är köpta på Åhlens men var svarta från början. Målat dom vita och satt på små spetsband.
Byrån är föresten köpt på Myrornas för 80 kronor.

Ur bokhyllan. Det ni ser till höger är baken på ett stort rådjur som ligger ner.

Köket bredvid spisen. Hudgodis och hundmat finns i burkarna. HOME-burken köpte jag ju nu i veckan på Nisses i Västerås, den andra har jag gjort själv. Plåtburken är köpt på loppis, växten är nån gammal IKEA-grej som jag målat o till vitt. Tavlan är ett loppisfynd och passar bra in i köket med sitt motiv. (som vi inte se här). Men i DETTA inlägg kan ni se tavlan och hur burkan såg ut innan jag gjorde om den. Ni kan också gå in på Kategori "Inredning" till vänster om bloggen så får ni se mer saker.




Från lilla byrån igen.

En gammal kopp jag fick av min nonna (farmor) som jag lackat vit och som nu agerar kruka åt en planta som står på köksbordet.

Ut kryddhyllan.
Den lilla skålen är en present jag fick nyligen av Gabbes mamma. Snipan/kannan är från Änghagens Antik i Kungsör. Likaså hunongsskålen i glas. Salt och pepparkaren har jag fått av mormor. Så söta.



Också i kryddhyllan. En skål som jag har plockat kottar till. Badat kottarna i klor, diskat, in i ugnen för torkning och till sist målat vita.
.
Då fick ni se lite från vårat hem. Hoppas det smakade. Ni kan få se mer o ni vill. Glöm ej att på Inreding finns massa gamla inlägg med pyssel, möbler och hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar