fredag 18 juni 2010

Brand i bil på Lovisebergsvägen

Nu runt lunsch så såg jag hur det kom rök ur en bil. Två män ko dit med brandsläckare en när dom gick såg jag hur det började brinna lätt under bilen så jag ringde 112. Många andra hade ringt innan mig och hon på larcentralen sa att branbilen var på väg.

Rök ur bilen. Brankåren var på väg men det tog tid. Lägg då till att andra ringt FÖRE mig. Tiden gick och efter ca 10 inuter såg det ut såhär.


Lågorna tog fart och bilen var uto rädding.

Svart rök bolmade upp.


Till slut kom bilen och slänkte elden. Brandmännen gjorde ett fint jobb.

Dom var glada ochsåg snälla ut=)

När allt var klart städade dom efter sig och sopade gatan.

Så här illa gick det för bilen. Om brandbilen hade komit tidigare hade elden aldrig brutit ut.

Ägeren syntes inte till. Undra om han vet o detta. Eller kommer han komma till bilen för att åka till ICA och mötas av... en bränd bil?



Undra vad so utrutit branden?
.
Satliga bilder är tagna va mig: Marlene Zufic. Skall ni använda dom, så länka till mig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar