tisdag 13 april 2010

Decoupage

Decoupage är ett roligt pyssel där man klipper ut motiv ur papper eller servetter som man sedan sätter på tex askar, brickor, ljuslyktor, glas.
Köpte "limmet/lacket" igår och gjorde 4 glasburkar på kvällen. Första gången så jag viste inte riktigt hur man skulle göra. Men man lär sig ju, ju mera man håller på.








Tänkte göra flera efterso det är så kul. Kan ställa undan i förrådet. När an vill ge bort en present kan man lägga presenten i burken. Då blir ju burken en present i sig.

Tänkte ha några ute också. kankse odla nåt i. Får se. Idéerna komer ju vart efter.
Kra på er.

3 kommentarer:

  1. Ja dom var jätte fina den med texten gillade jag mest!vad roligt att pyssla :) Jag har gjort fler burkar i skolan vi ska göra 2 till sen är vi nästan klara, visade för maggan hon tyckte dom var jättefina:D vill du komma imorgon till bilden kanske ?

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Ville bara tacka för alla fina ideer du ger mig, du är ju jätteduktig! Vart hittar man sån scrap booking-paper någonstans? Har du tips på vart man hittar shabby shic på nätet, några speciella hemsidor? Tack för en otroligt bra blogg! Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Anony: papper hittar du i mängder på Panduro Hobby. Men jag har skrivit ut från datorn och även använt servetter och tidningspapper. Behöver inte kosta något.

    Shabby chic får jag tag på loppis so jag gör om, målar och pysslar. Även en butik som heter Countryhouse so ligger i Västerås. Tycker dom har billigast och sååååå fina saker. De har även en webbshop:
    http://shop.countryhouse.nu/

    Ha det bra du med. Trevlig Valborg

    SvaraRadera