söndag 18 april 2010

Änghagens Antik

Idag har varit rena drömmen. Vi gick upp tidigt och tog med mamma och syster och begav oss mot Estilstuna, sedan E20 mot Kungsör. När man På väg mot kungshör ligger Änghagen på vänster sida. Där svängde vi, höll vänster, upp för en backe och fram till en lada.
Ängahagens Antik.
Fast så här enkelt var det inte för skyltar saknades, inget nummer, ingen hesida. Fick ringa Anna på countryhouse som skulle leta reda på ett nummer dit. Fick till slut tag på Susanne som har ladan men hon var inte hemma, men det var hennes man.





Det här vackra bedårande skrivbordet är snart min ysters. Vi reserverade det tillsammans med två stolar. En stol är in. Fick med ig hem en stge som jag har målat lite vit, är inte klar, ett ställ av något slag, kan varfa för tidningar, en skål med lock, och och en liten mjölkkanna.


.
Efteråt åkte vi in till Västerås och besökte Countryhose, (inga bilder därifrån). Köpte en massa som vanligt. Mycket till loftgången då jag gör den ännu mer ysig än vad den redan är.

Sen blev det buffé på American Pizza Palaz, pissa av fullkornsbröd, allad, pasta och thaimat.

Sist besökte vi ett loppis där jag köpte en prydnadshylla. Men funderar att ha den som en bricka, med massa olika fack blir det ju då. Kan ha den bredvid min garderob med de halsband jag använder mest just nu.
.
Vilken söndag. Måste vila lite nu. Senare skall vi se Avatar igen för mamma och syster har ej sett den än.

2 kommentarer:

  1. Vi svängde vänster o höll vänster.

    SvaraRadera
  2. Det gjorde vi ed. Varför jag skrev annorlunda vet jag inte. kan vara för att in dator är paj så jag hinner nätt och jät med ett inlägg innan något händer. Så hinner inte läsa igenom vad jag skrivit. tack för infon så ingen åker som jag skrev. Då kommer dom till torpa kyrka eller vad det nu heter.
    har ändrat nu i alla fall och lagt till några "M" i texten så den blir läsbar.
    (Tangenten "m" funkar inte så bra.
    Kram

    SvaraRadera