lördag 3 april 2010

Påskmiddag

Igår var det påskmiddag hos Gabbes mamma och pappa. Vi var många där. Och så min mamma och syster.

Jordgubbspajer i keramik. Man skall grädda pajer i dom. Jag sa att detta var ju på modet igen.
Kö till maten.

Kan säga att jag var den första att ta en andra gång.

Jag och en boll i knät.

Rebecca fick påskägg och paket med tema; "flytta hemifrån, kök, lite roligare"
Å, ett rosa påskägg ed bakelser på, i ägget göer sig en cupcake-burk ed en jordgubbe på toppen.

Här har hon fått en skål ed tårtor och cupcakes på, cupcakes glasskålar. Nu öppnar hon stora paketet.

Åååå, så glad hon blev.


Hon fick den omtalade serien med cupcakes burkarna.
Mamma fick saker hon med. Gabriel fick helt oväntat en kasse med godis och kakor av mig. Tema; choklad. Han hade inte anat någonting.

Dags för te. Efter halva te sa jag:
Kan väl ta en öl då.

En av mammas presenter av mig. Shabby chic- kruka.

Jag hade trevligt. Kanske drömmer mig bort på den här bilden då.

Jag

Gabriel.

Så där då. Det där snöret roade ig en hel kväll. Hittade på en massa egna för jag kan bara tekoppen. Gabriel hittade och på. Poolen, parkeringen. Helt fyrkatig asså. Rebecca ko på cirkeln och hjärtat. Ja, ni kan lista ut dett an inte behövde göra så ycket med snöret. Någon ko på "paketsnöret". Den personen fick inte vara med i min lek längre.

Se så koncentrerad jag är.

Öl och baylis.

Öl och baylis + paketsnöreleken= bilderna ovan.
.
Ikväll skall vi på en annan påskmiddag. Gud va gott vi får äta. Folk måste älska oss som bjuder på en massa mat=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar